wtorek, 23 stycznia 2018

W lipcu 2008 roku

         Góry podejrzane 20 lipca 2008 roku. Piękne. Kasprowy w zachodzącym słońcu. W ostatnim czasie gór nie było widać za mgłami, a dzisiaj super widok. Szkoda, że nie mogłam tego uwiecznić osobiście.
           Pogoda w górach to bardzo ważna rzecz. Nie tylko dla bezpieczeństwa . Kasprowy przy dobrych warunkach pogodowych, oglądany z kamery internetowej raz wygląda tak,  a raz zupełnie inaczej. 
           Efekt ulewnych deszczów  to zamknięte szlaki w Tatrach.
Po ostatnich ulewach wiele szlaków w Tatrach jest kompletnie zalanych. Po polskiej i słowackiej stronie gór zamknięto część tras – podaje „Tygodnik Podhalański”.
           Po polskiej stronie Tatr nie można przejść kompletnie zalanymi szlakami: z Dol. Kościeliskiej do Chochołowskiej, u wylotu Dol. Lejowej, z Dol. Kościeliskiej na Iwaniacką Przełęcz i wokół Morskiego Oka. Pozostałe szlaki są mokre i błotniste.
           Po słowackiej części Tatr jest jeszcze gorzej. Wezbrane potoki zerwały tam niektóre mostki i Słowacy zamknęli kilka tras: w Dol. Białej Wody, Jaworowej i Dol. Zadnich Koperszandów. Wszystkie te trasy są często odwiedzane przez polskich turystów, leżą niedaleko Łysej Polany.
            Oprócz zalania szlaków w Tatrzańskim Parku Narodowym ulewy nie wyrządziły większych szkód – informuje tygodnik.
         – Są to niewielkie szkody w stosunku do tych, co czasem bywało w Tatrach – zapewnia Zbigniew Krzan, zastępca dyrektora TPN.  /ze strony http://wiadomosci.onet.pl/ /
               Urlop zaplanowałam właśnie na teraz, ale z pewnych względów musiałam go przesunąć. Mam nadzieję ze za dwa tygodnie będzie już ok, ale wiem, co to zła pogoda w górach. Doświadczyłam już tego.  Współczuję tym, którzy teraz Tam są.
            Wkrótce i ja tam będę.
Jeszcze czekanie  do poniedziałku  i znowu tam będę .



Brak komentarzy:

"Pięć Stawów. Dom bez adresu." - Beata Sabała _ Zielińska

             Książkę dostałam w imieninowym prezencie. Do życzeń Asia dodała " nie może Mahomet do góry, to góra przyszła do niego, cho...